Sunday, September 25, 2011

Anak2 Istimewa

aku amat kagum ngan semangat ibu2 yg ada anak istimewa.. mereka tabah sgt2.. Aku ada jumpa sorang kakak ni kat hospital, anak dia sgt istimewa.. tp yg kesian dia akan kena sawan sehari dlm 8 kali.. aku tgk kakak ni dah leh hafal semua ubat yg sesuai n tak utk anak dia. kdg2 aku tgk dia yg suggest kat doktor apa yg kena buat next coz doktor yg bertugas doktor baru..

kadang2 paling sedih bila org tanya, nape anak ko tu.. Tu la anak ko jd mcm tu sbb dosa silam ko la.. anak ko jd mcm tu sbb ko la.. anak ko jd mcm tu sbb balasan sbb ko jahat..
manusia jenis apa kah ini?? siapa anda utk mengatakan itu hukum ALLAH pd hamba nye.. adakah anda lebih mengetahui???

Mcm kes aku.. aku penat nak menjawab... w/pun anak aku belum disahkan CP (harap dijauhkan la) tp aku penat nak jwp mengenai perkembangan anak aku.. dah ckp bnyk kali tp still tanya lg.. jgn la disbbkan anak2 anda dah boleh jln b4 1 tahun dan perkembangan anak anda luar biasa, anda nak bandingkan dgn anak org lain.. jgn terlalu bangga hingga menafikan perasaan org lain..

ALLAH jdkan manusia ni berbeza2... kalau anda rasa bagus sgt itu hak anda jgn nafikan hak org lain.. kalau betul la ini pembalasan ALLAH pada hambanya itu adalah antara ALLAH dan hambanya... anda tak layak utuk mengatakan itu balasan atas sbb tertentu... ALLAH menguji sesorang itu ada hikmahnya..

Kepada ibu2 yg istimewa.. saya kagum dgn semangat dan ketabahan anda..
Gambar kat bwh ni tak de pape.. saje nak upload gambar Syifa... Dulu masa lahir pun doktor tak yakin Syifa leh ada sampai skarang.. tp kuasa ALLAH mengatasi segala nye.. THANKS ALLAH...






No comments:

Post a Comment