Thursday, October 18, 2012

Menguji kesabaran

Penat sgt.. slalu kejar masa yg seakan2 berlari laju.. skarang ni sebulan rasa mcm seminggu je.. eh dah nak bln NOVEMBER??? Aduhai.. thesis masih tidak disiapkan lg.. tuntutan sebagai seorang ibu n pelajar mmg memenatkan tp bila tgk anak2 happy dah SYUKUR ALHAMDULILLAH... dan yg terbaru utk menambah pendapatan aku skarang buat part time jd agen insurans. Mohon pd yg nak beli policy leh hubungi aku ye..

Smalam aku terkejar2 lps balik dr UPM nak anta Adam g kelas drum.. nak siapkan Adam mmg menguji kesabaran.. n bkn Adam je Syifa pun sama.. Time mama nye nak cepat mata masih kat TV lg.. Kat tempat blaja drum plak, After habis kelas diaorang nak g main plak.. So kena la ikutkan sbb dah janji..

Lepas tu g beli pop corn n air 2 cwn... kat dlm keta plak si Adik dgn selumbernya g tuang popcorn dlm keta.. Ya Allah dah jd satu kerja lg.. Akibatnya kena la cubitan dr mama nye.. blik umah mengadu kat atuk n opah.. dan yg paling best atuk kata "ATUK PUN TAK PERNAH PUKUL SYIFA MAMA PULAK YG PUKUL" Aduhai.. cucu kesayangan.. Silap aku gak mana la di paham lg..

Balik rumah Adam buat hal... n skarang ni dah nampak bibit2 nak mula menjawab apa yg aku ckp; sgt2 menyebabkan aku hilang sabar.. n disebabkan pengaruh tgk ULTRAMAN kaki n tgn dah mula berjalan.. tumbuk adik tendang adik n yg terbaru dah mula berani nak sepak aku.. So akan bertanya kpd Kak Cik bleh ke kalau nak block chennel kat Astro ni..

"Ya ALLAH TABAHKAN LAH HATIKU, DLM MENDIDIK ANAK2 KU INI"

No comments:

Post a Comment